Veelgestelde Vragen

Contactgegevens en profiel vlamshop.nl?

Hier kunt u onze contactgevens en ons profiel vinden.

Wat is de levertijd van een bestelling?

Lees hier over de levertijden en bezorgkosten

Welke verzendopties biedt vlamshop.nl en wat zijn de bezorgkosten? 

Lees hier over de verzendopties en bezorgkosten

Heeft u de aanstekers en andere producten op voorraad?

Ja, zodra er op de productpagina is aangegeven dat het product 'op voorraad' is hebben wij altijd tenminste 1 exemplaar in voorraad. Zodra een artikel tijdelijk niet op voorraad is wordt deze niet op de website getoond. Geen verrassingen dus: U heeft de bestelling altijd snel in huis!

Welke betaalopties biedt vlamshop.nl?

U kunt uw bestelling via iDeal, Bancontact, SofortBanking of met behulp van een handmatige overboeking vooraf betalen.

Handmatige bankoverschrijving
Zodra u bij het afrekenen heeft gekozen voor 'Bankoverschrijving' ontvangt u na het plaatsen van de bestelling een betaalinstructie van Sisow (Dit is onze partner die de betalingen afhandelt). Deze instructie ontvangt u in uw emailbox. Vergeet u bij de betaling vooral niet om het juiste betalingskenmerk mee te geven. Zodra Sisow heeft vastgesteld dat zij de betaling heeft ontvangen ontvangt u automatisch de factuur van de bestelling. Dit kan 1 tot 2 dagen duren. Hierna maken wij uw bestelling gereed en zullen wij een bevestiging per email sturen zodra wij de bestelling naar u hebben opgestuurd. Voor de meest snelle verwerking van uw bestelling adviseren wij om met iDeal of Bancontact te betalen.

Betalen via iDeal lukt niet?

Mogelijk is er een storing bij iDeal. Kijk op https://beschikbaarheid.ideal.nl of er een storing bij iDeal is.
Als er een storing is dan moet deze eerst door uw bank zijn verholpen. U kunt dan later opnieuw proberen de bestelling te plaatsen of u kunt er dan voor kiezen om te betalen m.b.v. een handmatige overboeking.

Zijn de aanstekers gevuld alvorens deze worden verzonden?

Nee, de aanstekers mogen niet gevuld worden opgestuurd. Gasaanstekers bevatten wel een heel klein beetje gas om deze te kunnen uitproberen.

Bij ontvangt blijken er producten beschadigd of de inhoud van de bestelling niet te kloppen?

Ondanks dat wij ieder product voor verzending controleren kan het voorkomen dat er iets mis is gegaan met de bestelling of dat er producten bij ontvangst beschadigd blijken te zijn. Geen probleem, dit lossen wij op. Als u binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling telefonisch of anders per email contact met ons opneemt dan bespreken we met u hoe we dit oplossen. Indien producten dan geretourneerd moeten worden spreken wij met u een verzendwijze af en betalen wij, nadat wij van u een kopie van de bon van de bezorgdienst hebben ontvangen, de verzendkosten. Neem het product niet gebruik totdat er contact is geweest over de oplossing.

Het is belangrijk dat u uw ontvangen bestelling binnen 24 uur controleert. Indien wij binnen 24 uur na bezorging van uw bestelling geen bericht van u hebben ontvangen gaan wij er vanuit dat u alle producten in goede orde heeft ontvangen.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen?

Een bestelling die voor 15:30 wordt geplaatst wordt de zelfde dag verzonden (u ontvangt hiervan een email met bevestiging) en de eerstvolgende bezorgdag op uw adres bezorgd. In sommige gevallen kan er sprake zijn van een vertraging van enkele werkdagen bij PostNL.
Heeft u uw bestelling na twee werkdagen nog steeds niet ontvangen? Mogelijk is er iets misgegaan tijdens de bezorging. Wij verzoeken u om na twee werkdagen altijd direct contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch of anders per email. Als na een week blijkt dat de bestelling nog niet is bezorgd zullen wij een onderzoek starten, waarbij wij in alle gevallen om uw volledige medewerking zullen vragen. Ook zullen wij direct een klacht bij PostNL indienen over de bezorging op uw adres. Blijkt na ons onderzoek en het onderzoek door PostNL dat wij of de postbezorger fouten hebben gemaakt dan zullen wij het pakket opnieuw versturen of de aankoop annuleren.

Hoe zit het met Garantie?

Lees hier over onze garantieregeling.

Hoe zit het met Bedenktermijn, Afkoelingsperiode, Annuleren of Retourneren?

U heeft 30 dagen bedenktijd. Lees hier hoe dat bij Vlamshop.nl geregeld is.

Kunt u ook aanstekers graveren?

Ja op een groot aantal Zippo's kunnen wij een tekstgravure plaatsen. Lees hier meer over onze graveerservice.

Krijg ik een Track-and-Trace nummer of mogelijkheid om mijn pakket te volgen zodra mijn bestelling is aangeboden aan Post NL?

Ja, u kunt uw bestelling volgen als u tijdens het afrekenen ervoor kiest om een account aan te maken. Daarnaast ontvangt u in de meeste gevallen van ons per email een Track-and-Trace nummer of volgnummer zodra de bestelling aan Post NL is aangeboden. 
U kunt de status vanaf dat moment volgen via de MijnPakket app van Post NL of via mijnpakket.nl. In enkele gevallen sturen wij de bestelling per brievenbuspakket. De Track-n-trace zullen wij in dat geval niet altijd opsturen.

Hoe moet ik mijn aansteker onderhouden?

Alle aanstekers hebben regelmatig onderhoud nodig om goed te blijven functioneren. Lees hier enkele tips.

Hoe moet ik mijn Zippo aansteker bijvullen of onderhouden?

Download hier de handleiding van Zippo

Verkoopt u ook imitatie merk-aanstekers?

Nee! Vlamshop verkoopt uitsluitend originele merk-producten dus de aanstekers zijn altijd origineel.

Mijn vraag staat hier niet bij

Indien u een vraag heeft dan kunt u natuurlijk contact met ons opnemen, zodat wij u verder kunnen helpen. Dit kan per email en per telefoonnummer. U vindt onze contactgegevens onderaan deze website.